fredag 20 november 2009

förvirring

det är några personer som återkommer i bloggen lite oftare än andra. De heter antingen Elin eller Emelie men är fyra till antalet. Jag har själv varit mycket förvirrad kring detta. Vem är vem egentligen? Därför ska detta förtydligas genom en liten kort beskrivning a la bröllopshäfte. Dessutom ska bruttorna få nya namn och på så vis hoppas jag att vi alla ska kunna hålla isär dem lättare.

Som med tvillingar.

________________________________________________
Emelie Andersson - Em
bor: i Åre
civilstatus: singel, men antagligen inte länge till så passa på.

Det finns ingen som gör mig så glad som Em. Dessutom skrattar hon alltid åt mina skämt, antingen med mig eller åt mig. Ibland bara i ren sympati och ibland upprepar hon dem som om de vore hennes egna. Livet vore flera nyanser gråare utan henne och inte alls lika värt att leva.

Inlägg om Em hittar du bland annat här, här och här.
________________________________________________
Emelie Jansson - Slemelie/Slemmet (allt som har och göra med slem går bra enligt Slemmet)
bor: Stockholm..typ. Egentligen Sumpan.
civilstatus:
busybusy.

Slemmet förekommer ofta här på bloggen. Hon är en av de mest visa och välformulerade personerna jag känner. Hon sitter alltid inne med en ordvits eller två vilket är mycket uppskattat i mitt sällskap. Nu låter hon som värsta tråkisen, det är hon såklart inte. Som jag sagt förut, jag umgås enbart med snygga och roliga människor. Slemmet är både och, med råge.

Inlägg om Slemmet finns det gott om. Du hittar några av dem här, här och här.
________________________________________________
Elin Johannsson - Kitty
Bor:
Go:teborg...snart Stockholm.
civilstatus: LEDIG!


Smeknamnet Kitty grundar sig i en intern historia från högstadiet som är skittråkig, men det var det enda smeknamnet vi kom på så det fick det bli. När jag frågade vad Kitty ville kallas på bloggen var hennes första alternativ Kitty the Rocker. Men nej. Nej, det funkar bara inte.

Vill du veta mer om Kitty hittar du henne här, här och här.
________________________________________________
Elin Molin - Elin
bor: i Looooo
civilstatus: gift OCH morsa. Galet.

Elin blir den enda som får bevara hela sitt namn. Hon förekommer också en hel del här, ofta tillsammans med hennes son Ebbe (uttalas: abbä, för rätt dialekt). Elin är en outtömlig källa på onödig kunskap. När vi ses namedroppar hon alltid något nytt rön och lägger av kommentarer som "du vet väl att...". Utan Elin skulle jag t ex inte veta att bebisar i snitt får i sig 1 kg grus innan de lär sig att det är äckligt. Elin är också den som vet precis vad man snackar om när man säger att man har ont i hårsäckarna, eller har en duschtvål som man ALLTID måste öppna med tänderna.

Några gamla inlägg om Elin hittar du här, här och här.
________________________________________________
Så. Nu är allt självklart va? Inga konstigheter? Bra. Och för er som vill få tag på singeltjejerna alternativt förstöra ett förhållande, så går den kontakten via mig. Jag måste godkänna er först.

6 kommentarer:

Emme sa...

Jaq är kändis!

Kicki sa...

Det känns bättre nu då jag aldrig var riktigt säker på om det var Emelie som jag känner som kommenterade eller någon annan. Tack för att du ordnade upp i all förvirring. Har inte kunnat sova riktigt ordentligt vissa nätter pga detta. Undra om man får börja kalla Emelie Slemelie in real life? Gör du det Charlotte? Tycker jag verkar kul i alla fall!

charlotte sa...

emme: absolut! men du måste såklart börja kalla dig för slemmet i kommentarsdelen. här har, om möjligt, förvirringen varit ännu större.

kicki: ja, kör på! slemelie har hon kallats ett tag. mest bakom hennes rygg men hon verkar gilla det så do it.

Em sa...

åh detta inlägg diggar jag. är hemskt stolt att jag får finnas med här på din lista, får jag tolka min första plats som att jag är din favorit?
svara inte på det är du snäll, så lever jag i förnekelse att det nog är så.. katshing!

Kitty sa...

Jag är mycket road av ditt sätt att se på vår konversation angående eventuella smeknamn. Vi lever lixom i var sin värld fast tillsammans, hmm. Sunnanvind kommer vara på min sida och skratta hjärtligt angående namnets uppkomst som vi alltid gör:) så de så!

charlotte sa...

kitty: såklart ni kommer göra. det är ju poängen med interna skämt. att man själv gillar dem men ingen utanför den väl utvalda gruppen. vi kan skratta ihop alla tre. puss puss