tisdag 3 november 2009

rånad amerikansk flygplanstillverkare

apropå att få upp märkliga ordkombinationer fick jag följande (förstår du inte syftningen? klicka här):

mugged fairchild.

Eftersom mitt engelska ordförråd är mer eller mindre obefintligt blev jag alldeles nervös över att man nog borde veta vad "fairchild" betyder. När ingen såg passade jag därför på att googla "fairchild" men det enda jag får fram är att Fairchild var en amerikansk flygplanstillverkare. Så väldigt ointressant och onödigt.

medan jag satt och funderade över om det fanns ett subtilt budskap här så upptäckte jag något annat med min lilla skärmdump. Den riktade reklamen till höger. Ja precis, där de tipsar mig om bröstförstoring. Sen när blev jag plankan? Jaja, nu sitter jag i alla fall här, tröstäter chokladtryffel med cointreausmak, gråter och smslånar för att ha råd med de här fantastiska pillren. En helt vanlig tisdag alltså.

Inga kommentarer: