fredag 27 november 2009

jul-bak-slag

igår bjöd slemelie in till julbak i förorten Sundbyberg. Tanken var mycket god (såklart! det nalkades ju julbak) och vi hade storslagna planer på att baka mandelmasselussekatter, dumlekakor, kola och pepparkakor med kristyrgarnering.

resultatet:

Ser ni något hembakat?

Nej, det beror på att det slutade med att julfikat enbart bestod av köpesaker och vi kände oss alla som misslyckade mormödrar-to-be-någon-gång-inom-en-väldigt-avlägsen-framtid. Men som min fina mamma uppmuntrande sa: även affärerna ska ju ha något att leva på i dessa tider, Charlotte.

...och det är ju faktiskt väldigt sant tänkte jag när jag sedan tröståt man-har-så-kul-med-toffifee-karamellerna och Noblessen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag önskar jag var där. Men nej nej jag var förpassad till sängen på grund av sjukdom.

Kul. Jättekul.

charlotte sa...

vi hade en tyst minut för dig dock. bara så du vet.