lördag 28 november 2009

vem står upp för kvällens rätt till ett liv?

telefonsamtal med Marie kl 13.30 gällande middag ikväll:

marie: - Jag får se om jag är frisk nog. Men kvällen är ju ung än så länge.

jag: - Ja...eller kvällen har ju inte ens börjat (här får jag min aha-upplevelse). Man skulle kunna säga att kvällen faktiskt inte ens har fötts än!

marie: - Hahaha, ja.

jag (fortsätter, nöjd över mitt ordvitseri och snabbtänkeri): - Kvällen är som ett foster i nuläget (och DÄR drog jag det för långt. Dags att vara tyst nu Charlotte).

marie (fortsätter, även hon nöjd och engagerad): - Ja, kvällen är så ung att den skulle kunna aborteras.

Hur slår man den liksom?

Det gick inte.

Jag fick se mig besegrad.



mary

6 kommentarer:

(Sl)emme sa...

Typiskt Marröw att dra det så långt.

charlotte sa...

slemme: tack och lov att jag inte är den enda.

Marie sa...

Jag skrattar inombords.

Marie sa...

Och även högt.

Marie sa...

Alltså jag måste börja med utropsteckn. Jag verkar ju sjukt tråkig och humörlös i mina kommentarer utan utropstecken.

charlotte sa...

marie: du är fantastiskt rolig. med eller utan utropstecken. jag asgarvade när jag läste det här. utropstecken är för aggressiva människor...