måndag 30 november 2009

kul, nämen allvarligt...verkligen jäääätteroligt

jag fullkomligt älskar när folk vill att jag ska out-a dem på bloggen. Då får jag värsta högstadiepoppisvibbarna och ett obefogat storhetsvansinne. Min kollega Andreas ville bli out-ad idag. Inte gällande sin sexualitet eller så utan att han åker till New fucking York onsdag till söndag denna vecka.

Tss, onsdag till söndag? Ha! Det är ju ingenting. Hade du inte råd med längre? kontrade jag avundsjukt.

Det är så härligt hur man kan vara så genuint glad å andras vägnar. Hur man riktigt känner glädjen och tillfredsställelsen över andra människors lycka och framgång. Håller ni inte med? All denna värme och kärlek inför att andra människor lyckas bättre än en själv är helt ofattbar. Men det är han värd. Verkligen. Jättevärd.

Nu kanske ni tror att jag är bitter? Fast nej, bitter det är jag inte. Jag är bara människa.

Bara människa...

1 kommentar:

Daniel sa...

Äh New York e väl inget heller! ;)