söndag 1 november 2009

ärlighet varar längst

ibland, men bara ibland (ni förstår säkert redan nu min förnekelse), kan jag vara lite osmidig och klumpig i mina kommentarer. Därför är det så skönt att umgås med min vän Elin som är likadan. Lika rakt på sak och lika ärlig. När Sandra visade oss sin nya röda mössa som hon köpt på ICA Maxi blev detta ytterst tydligt. Mössan var inte ful på något sätt men Sandra kanske eventuellt lite grann tog på sig mössan så den inte helt kom till sin rätt.

sandra: - okej tjejer, jag är lite osäker på den här mössan. Vad tycker ni?

tystnaden och iakttagandet pågår lite för länge för att vårt svar ska vara hundra procent positivt.

jag
(försök till smidighet): - mmm... den är kanske inte klockren Sandra.

elin
(säger det ingen av oss faktiskt tänker): - du ser ut som ett ollon i den.

det är ju fantastiskt skönt för mig att det inte var jag som råkade kläcka ur mig denna osmidiga kommentar just denna gång. Tack Elin för att du får mig att framstå som lite bättre än vad jag egentligen är.


det här är egentligen en bild på Sandra och mig. Men som bonus har vi en hysterisk Elin i bakgrunden. Icke att förglömma.

elin och abbä

3 kommentarer:

Emme sa...

Charlotte kom hem! Jag håller på att håller på att stavmixa mitt liv! Pöss

Emme sa...

Obs, inte så dramatiskt som det låter. Hälsa Elin!

charlotte sa...

stavmixa ditt liv? det låter jättekonstigt så det måste vi prata mer om. gör inget dumt bara, jag åker hem imorgon så reder vi ut detta. puss