söndag 15 november 2009

fotomässa

om man inte kan vara schysst flickvän så kan man ju i alla fall alltid vara schysst före detta flickvän. Det var jag idag, fast ändå inte alls egentligen. Jakob och jag hade en heldag på Fotomässan där jag var mest intresserad av fotoutställningarna och han av fotoprylarna. Fördelningen på detta blev ytterst skev men det var roligare att pilla på kameror än vad jag trott, så i slutändan var dagen ingen välgörenhetsinsats från min sida alls.


Jakob fick med sig någon typ av reflexskärm hem. Den ska ersätta den hemmabyggda varianten som bestod av en pappskiva täckt av aluminiumfolie och kommer göra alla bilder såååå mycket snyggare.

Det fanns ett överflöd av fotoutställningar vilket gjorde mig överlycklig. Jag vet inte om dessa visas någon annanstans men gör dem det så har jag valt ut två som jag vill rekommendera:

Thron Ullberg har tagit snygga, kreativa, vackra kort på kändisar. Typ. Inga konstigheter, bara snyggt, ibland lite annorlunda.


Anders Petersen ställde ut sjukt många bilder vilket vi tackar allra vänligast för. Fotona innehöll en blandning av tragik och komik. Fast kanske var det bara jag som var okänslig och såg någon form av humor i andra människors olycka. Eller så var jag oförstående, dömande och nedlåtande mot dem som lever livet på ett annat sätt än mig själv, så när jag ser tragik ser de lycka. Äsch, jag vet inte.

Vem vill inte ha en naturtrogen, blyertsmålad stadsbild som bakgrund på alla foton man tar? Jag bara undrar.

Jakob tyckte jättemycket om den här gröna fejkväxtväggen. Ja...jo...grönt är ju skönt men. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag blev kanske inte riktigt lika fascinerad bara...

2 kommentarer:

Jakob sa...

Men hallå, hur coolt är det inte med en vägg av växter? Dessutom växte dom på riktigt, så det var ingen fejkvägg.

charlotte sa...

what? är det sant? jag tyckte de såg sjukt plastiga ut. jaja. du vara bossen, du bestämma.

PLUS att jag ju glömt mina glasögon hemma (dålig bortförklaring).