tisdag 10 november 2009

barn

igår fick jag höra om Vilma. Vilma kan vara världens ballaste unge. Hon är vad man skulle kalla för en typisk pojkflicka för er som känner ett behov av att definiera (inklusive mig själv). Hon struttar omkring dansandes i tyllkjol och när hennes mamma frågar om hon leker balettdansös får hon till svar "nej, jag är en NINJA!!" med tillhörande karatemoves. När Vilma var 3 år hörde hennes föräldrar hur hon hoppade, studsade och härjade på sitt rum och sedan BAM!!! En smäll. Hennes mamma springer in till Vilma som håller sig om armbågen och ropar: AJ!! JAG SLOG MIG PÅ PUNGEN!!!

Jag vill ha en Vilma. Synd att hon är upptagen.


jag har inga bilder på Vilma så ni får en på Wille istället som här skulle kunna definieras som en flickpojke utifrån normernas alla regler.

9 kommentarer:

Kicki sa...

Haha jätteroligt! Kanske lät sarkastiskt men jag menar verkligen jätteroligt. Den unge vill jag me ha!

charlotte sa...

vi delar henne. du får varannan helg, jag övriga dagar (det var faktiskt jag som hittade henne först).

Daniel sa...

Hoppas det håller i sig vuxen ålder - folk som kör sitt eget race e det bästa som finns, fnittrar jag.

charlotte sa...

ja, nåde henne om hon inte fortsätter att leka även med anatomins gränser ;)

Marie sa...

Haha, väldigt rolig tjej. (OBS. Jag är entusiastisk men vågar ju inte använda utropstecken som sagt då det upplvevs så aggressivt).

charlotte sa...

marie: du upplevs aldrig som aggressiv!!!!!! du är så lugn, harmonisk och fin så jag skulle aldrig tolka det så!!!!!!!!!!!!!!!!!!


undantag: om du skäller på mig och kanske hyttar med näven.....!!!!!!!!!!!!!!

Marie sa...

Jag har läst det här inlägget många gånger och det är lika roligt varje gång. Vill också ha ett sånt barn.

Nickolina sa...

Jag har en Wilma, hon heter tillochmed samma sak =) En riktig liten pojkflicka, och allt kan skyllas på hennes tre storebröder =D

charlotte sa...

nickolina: OMG! är hon lika ball?