måndag 9 november 2009

pilliröv

jag älskar wikipedia. Denna kunskapens källa har hjälpt mig sätta lite finare ord på den ohälsa jag dragit på mig i helgen nämligen akut viral nasopharyngit (i folkmun: förkylning). Min näsa är nu tydligen fylld av nasalt mucus, vilket är ett mycket trevligare ord än snor.

Någon har vidare formulerat så fint "att blåsa ut snor från näsan kallas för en snytning, vilket man brukar göra i en näsduk" (källa: wikipedia). Detta har jag sysslat med hela dagen vilket innebär att jag därmed har rätt att göra massa saker som man inte kan rättfärdiga annars. Jag har därför spenderat min eftermiddag/kväll med att kolla på för många avsnitt Grey's Anatomy och Desperate Housewives, ätit pepparkakor (tjuvstartade redan för 2 veckor sen så old news för mig) och nästan ätit upp en hel påse pilliröv själv. Pilliröv är alltså ett synonym till ostbågar för den som inte visste det. Annars skulle man ju kunna tro att jag ätit fekalier* och det har jag givetvis inte gjort. Det vore inte okej. Egentligen är det tabu att erkänna att man ätit så mycket icke-GI-produkter på en och samma dag, men jag är ju sjuk och då får man äta hur mycket man vill av vad man vill...har jag hört.

*här har jag wikipediat "bajs" för det kändes så dumt att skriva...fast nu skrev jag ju det ändå. D'oh!

ostbågar, pilliröv, ostkrokar. Kärt barn, många namn. Glöm inte tvätta händerna efteråt bara.

Inte döma nu! Det var faktiskt bara en påse...

6 kommentarer:

Kicki sa...

Har haft lite jag-har-inte-kommenterat-på-jättelänge-dåligt-samvete så nu tar jag tag i detta och skriver haha och stackare. Och man får äta vad man vill när man är sjuk. Jag kan längta efter att äta ohämmat utan dåligt samvete men jag blir ju fy fan aldrig sjuk!!! Kanske man inte ska säga såhär i svinistider. Får köra en ordentlig "peppar-peppar" efter att jag skrivit klart. Nä nu när jag läser det jag prick skrev så vill jag ta tillbaka allt för nu kommer jag bergis bli sjuk. Skulle ju kunna radera allt men då får ju du inget att läsa. Hmmm vilket dilemma...

charlotte sa...

hahaha....du kan komma hit så kan jag smitta dig. jag har ingen svinis, bara en hederlig förkylning. kom igen Kicki, gör en Phoebe!! I DARE YOU.

Kicki sa...

Asså i vanliga fall så skulle jag absolut utmana ödet! Jag brukar ta andras snornäsdukar och se om jag kan hålla mig frisk efter det (typ Phoebe, det var det du syftade på eller är jag helt lost?!) MEN i helgen ska jag vara toffel igen och det tänker jag inte missa för allt i världen! Du vet såhär i början av ett förhållande vill man ju visa sig från sin bästa sida (han skulle bara veta muwahaha) och jag ska försöka vara fin, söt, snäll, sofistikerad ett litet tag till. Fast jag tror att han redan listat ut hur det egentligen ligger till. Attans!

charlotte sa...

det var den phoebegrejen jag tänkte på ja. men Kicki, din tofflighet har börjat gå till överdrift nu tycker jag. ni kan ju ha svinis ihop. det kan också vara romantiskt! säkert...

Chrille sa...

Häll upp dem i skål och ät med sked så behöver du inte handskas med illaluktande fingrar efteråt!

charlotte sa...

chrille: smart! men då måste man iofs diska...nu kan man bara torka av flötet på byxorna...