måndag 30 november 2009

svinig


nypiercad

sådär ja! Nu har även jag fått en dos svininfluensa injicerad i kroppen. Jag var givetvis alldeles morsk och kaxig mot mina kollegor innan jag tog det. Varför ska jag alltid göra så?

Bara för att jag är piercad, tatuerad och vuxit upp med en storebror verkar jag tro att min smärttröskel inte är av denna värld och att jag klarar allt. Rubbet!

Sen sitter jag där med mitt stone face. Sprutan plockas fram, visar sig vara tjockare än vad jag tänkt mig och dessutom fipplar sköterskan som en nervös prao med nålen. Då bleknar även jag.

Men till er som tänkt ta den: det gjorde faktiskt inte ont och nu känns det bara som träningsvärk i armen...har jag hört från dem som vet hur det känns.

Fast lyssna inte på mig i och för sig. Jag hade aldrig aldrig ALDRIG, erkänt något annat.

2 kommentarer:

Björn sa...

gäller att hålla fasaden uppe!

charlotte sa...

precis min tanke!