söndag 29 november 2009

den lilla räkan

jag kan tycka att svenska humoreliten i Sverige är rätt tråkig ibland. Framför allt enkelspårig. Det blir gärna billiga sexskämt a la hela Parlamentets manus. Det kan vara kul ibland, men ofta känns det som om komikerna kommer undan lite för lätt. Det blir så inte kreativt och tråkigt.

Någon jag däremot tycker skiljer sig från mängden är Johan Glans. Han har mer självdistans, fnissar inte när någon säger "snopp" och lyckas alltid binda ihop sina framträdanden på något magiskt sätt. Här kommer ett där han får till det lite extra bra:



Jag träffade Johan en gång utanför Big Ben, en stand up-pub i Sthlm. Han är väldigt kort asså. Till och med kortare än mig. Men ser ni mannen bakom oss. Han är kortast. Till och med kortare än Johan. Och då, då är man kort. Fo shizzle.

3 kommentarer:

Björn sa...

"och kaffet är slut? herregud!!"

han är riktigt bra!! =D

charlotte sa...

kaka? på en torsdag? oho, idag är det fest!

Skånska Dvärgen sa...

På en toooorsdag?

Jag som har äran att se mig som landskapsbroder med Glans måste bara säga att han är underbar :D!