onsdag 11 november 2009

here we go-o!

inför bröllop så anser vissa brudpar att de har lite för lite att göra och lite för mycket tid över. Det är då man väljer att skriva fyndiga saker om alla 120 gäster som dessa sedan kan läsa om i bröllopshäftet. Jag älskar sånt. Jag skulle aldrig själv få för mig att skriva fyndiga saker om alla, men jag äääälskar när andra försöker definiera mig. Sen brukar jag fnissa gott om hur fel de har. Ida och Andreas däremot hade inte fel. Inte fel alls...

- Charlotte - Hängivet fan av Michael Jackson och Mario Kart som förmodligen (red. anm: ehh, just det ordet kan vi skippa) för all framtid vunnit brudens hjärta som världens bästa granne. Pluggar och bloggar nu i Stockholm.

Allt detta är ju faktiskt jättesant. Just själva Mario Kart-grejen kanske inte andra fått uppleva lika starkt och intensivt som Ida. Men varje dag i säkert ett halvår (antagligen längre, tyvärr) på högstadiet åkte vi hem till Ida efter skolan, lånade hennes lillebrors Nintendo och spelade sönder oss på Mario Kart och Micro Machines. Hur vi lyckades jaga bort hennes då 10-åriga lillebror från hans enda tv-spel är för mig ett mysterium men men. Eftersom jag nästan alltid vann över Ida fick jag en dag den brilljanta idén om att vi borde spela om pengar. Jag visste ju att jag skulle vinna annars hade jag ju aldrig föreslagit det. Jag skäms lite såhär efteråt, stackarn hade ju inte en chans...förlåt Ida. Du ska få tillbaka dina pengar nån dag. Fast inte utan en match såklart.

"man kan inte vara snygg jämt" - tänkte vi och slappnade av i ansiktet.

Inga kommentarer: