lördag 28 november 2009

puzzled

jag fick blodad tand (har någon reflekterat över äcklighetsgraden i det uttrycket?) för det där med att pussla. Mitt lilla, lilla femhundrabitars blev klart häromdagen så idag lunkade jag ner på stan för att hitta nya.


bevis

Det hela slutade med att jag kom hem med sjutusenfemhundra pusselbitar i form av fyra motiv till en total kostnad på åttio svenska kronor (älska Emmaus Second Hand). Motiven är uteslutande på blommor eller slott i alperna. Det är dem roligaste och ja, det finns motiv som är roligare än andra. Fråga en som vet.

Hade du träffat mig på stan när jag släpade omkring på min supersizepåse hade jag skämts ihjäl och såklart bortförklarat mig genom att säga att det var julklappar till min tolvåriga kusin. Men jag har ingen tolvårig kusin och jag träffade dig inte på stan, vilket innebar att jag slapp ljuga. Tack och lov. Lögner är ju för töntar och jag behöver inte spä på min töntighet ytterligare just nu känner jag.

4 kommentarer:

(Sl)emme sa...

JAg gillar din nya header skarpt! Den är het! Du är het! tack för i kvÄll

charlotte sa...

meh, det är ju jag som ska tacka. du hade ju fixat mat, vin och trevligt besök - rubbet. jag tog bara för mig. modigt val av mat dessutom!

Em sa...

vad bra med en ny tavla till din väg! kommer bli jätte fint tycker ja. färgerna matchar soffkuddarna! jajjamensan. puss

charlotte sa...

Em: haha. ja, jag har köpt en tavla i silverfärgad plast så snart åker den upp på väggen. jag pusslar en till dig också som du får i julklapp.