söndag 8 november 2009

lie and you die?

elin (exalterad på ett sätt bara hon kan vara) : - Vet du, jag ska få vara tärna på Maries (red. anm: hennes bonussyster) bröllop och ha en limegrön klänning. Ha ha, limegrön!

jag (glad men utan att lyckas komma upp på Elins nivå): - Nähä, kul!

elin: - Och jag ska gå ner massor i vikt och vara helt sjuuuukt snygg!

jag (allvarligt): - Fast du vet väl att man enligt seden inte får väga under 60 kg som brudtärna?

elin (chockad): - Va?!!

jag (förundrad över att lögnen gick hem): - Du måste vara singel också. Eller i alla fall ogift.

elin (nu upprörd) : - Meh! Varför får man inte väga under 60 kg? Det måste väl jag få göra om jag vill?!!

jag: - Det ansågs, och anses, väl inte hälsosamt att göra det. Speciellt inte om man har din längd. Är man jättekort får man givetvis väga mindre. Såklart.

Elin fortsatte vara upprörd och jag att ljuga i ungefär 5 minuter till innan hjärnverksamhet började fungera. Då slog hon mig. Men det var det värt.


elin och jag. Av oss två är det alltså jag som är både blond och blåögd...eller?

Inga kommentarer: