torsdag 12 november 2009

handy man

vi hade en föreläsning idag av en VD på ett energiföretag i Sverige. Efter att ha gått igenom sitt inte allt för spännande CV så kom en Powerpoint-slide (såklart där fanns en pp) som handlade om hans privatliv. Där stod bland annat: gillar att jobba med "händerna". Inga konstigheter tänkte vi, men VD'n tillägger då fnittrandes att han syftar på att snickra, greja osv (jo, det förstod alla) och inte något annat.

Hmm, annat? funderar jag då. Som i: vadå annat? Kan uttrycket "att jobba med händerna" misstolkas i detta sammanhang? Säkert kan man få detta till något härligt opassande och snuskigt, vi är ju ändå på Peddot, men jag tycker det är för långsökt. Vågar jag fråga er om hjälp i detta? Vad menar han?

Ni vet. Men ni vågar inte svara. Eller hur? Fegisar.

här kan val av bild missuppfattas så därför ni får en på de tre stackars kossorna utanför mitt fönster i Loo. De har fått komma in i värmen nu. Skulle bara säga det.

2 kommentarer:

Marie sa...

Haha 0 kommentarer. Du har så rätt charlotte. Alla vet men ingen vågar svara. Pöss

charlotte sa...

marie: tack! men du svarade ju faktiskt inte heller på frågan! coward! OMG vilken ordvits det blev..helt otippat. hm, kanske ska jag blogga om det här. får se.