onsdag 23 september 2009

peddot

för tillfället läser jag på Pedagogiska Institutionen på SU. Det finns faktiskt några bra anledningar till varför man väljer att plugga just där. Dels är det ju intressanta kurser men dessutom har jag bara föreläsningar alt. seminarium 2 gånger i veckan á 2 h. Men solen har ju sina fläckar, så även Peddan. Om det är något de misslyckas med så är det just att vara pedagogiska vilket blir lite ironiskt. Jag skulle vilja påstå att uttrycket "att leva som man lär" inte definierar denna institutionen på någon punkt, vilket kan komplicera saker. Följande kommentar fälldes av vår lärare inför en hemtenta där inte en enda av 50 studenter förstod tentafrågorna:

lärare (yrkestiteln är helt klart en definitionsfråga): Ja, jag har förstått att uppgiften kan vara lite svårt formulerad. Min fru läste den faktiskt igår och inte heller hon förstod riktigt, hehe (nervöst skratt som övergår i en obefogad självsäkerhet)...men jag tycker ändå att jag själv har en bra bild av vad detta handlar om så jag tror det även ska funka för er till slut.

...problem solved.


Tur att man har smarta kursare som Lina som fattar i alla fall.

Inga kommentarer: