tisdag 8 september 2009

slutsats: mer sprit åt folket

jag skulle nog vilja hävda att snacket om svininfluensan är en större pandemi än vad själva svininfluensan i sig är. På mitt jobb har man valt att vidta åtgärder mot det sistnämnda bland annat genom att ställa ut en flaska med desinfektionsmedel på varje skrivbord. Det är absolut inget fel i sig, utan väldigt bra, men antagligen behövs handspriten oavsett om den bakomliggande orsaken är svininfluensa eller ej.


Etiketten pryddes väldigt fint av tre slagord: effektivt - miljövänligt - luktfritt. Huruvida den är effektiv och miljövänlig kan jag inte säga så mycket om. Däremot personen som skrev dit att den är luktfri hade antagligen själv svininfluensa den dagen. Jag kan fortfarande inte bestämma mig för om den luktade fotsvett eller som insidan på en blöt sovsäck. Kanske en mix. Jag fick ju i alla fall tvättat händerna med tvål och vatten en gång extra idag, och det är ju bra.

2 kommentarer:

Elin Karman sa...

Det var jag som illa kvickt kilade ut till repan och kvitterade ut ett ex till BA-platsen när jag fick mailet, man vill ju inte bli sjuk. Och ja, det där med luktfri kan verkligen diskuteras. Jag föredrar de som finns inne på toaletterna.

charlotte sa...

haha, kan tänka mig detta ;) ja på toan finns ju även doftspray och riktiga frottéhanddukar. lyxigt.