onsdag 16 september 2009

ninetyeight, ninetynine, ONE HUNDRED

det här är mitt hundrade(!!) inlägg. Jag trodde aldrig att det skulle bli så många när jag startade bloggen på grund av mina periodare-tendenser men se så det blev! Jag borde egentligen hedra det hundrade inlägget på något sätt men vet inte hur detta görs bäst så skiter helt enkelt i det.

Ikväll har Rebecka, Daniel och Chrille varit över på kvällsmacka i härlig vuxenstyle. Daniel och Rebecka gjorde något så dumdristigt som att springa halvmaran i lördags och tydligen sprang Daniel på under två timmar vilket är grymt. Själv kan jag inte uttala om huruvida detta är en bra eller dålig tid på grund av totalt ointresse, dock har jag fått förklarat för mig av mer nördiga människor att: jo, så är fallet.

Rebecka i limegrönt och Daniel i turkost. Tänk att man kan se så glad ut i början av ett lopp. De kan ju omöjligt ha vetat hur långt de förväntades springa...


Chrille och Rebecka på en fruktansvärt oskarp bild. Det kommer fler av denna kvalité tyvärr.


Här avnjuter Daniel världens godaste macka med det fluffigaste brödet du kan tänka dig. Synd bara att han sabbar det genom att banka det platt som ett tunnbröd för att få en "pizzakant". Det var väldigt uppskattat att vara värdinna för dessa hungriga magar då alla tre utbrast i ett uppskattat "åhhh" när jag ställde fram en uppcuttad paprika på bordet. Vem blir liksom glad för paprika? Det är ju ett klassikt tråkigt pålägg som ingen egentligen tycker om och som man tar först när gurkan och tomaten är slut. Om ens då.


Kvällen slutade givetvis med youtube-häng eftersom det finns så otroligt mycket roligt där. Det är ju av någon anledning väldigt roligt när folk skadar sig. Extra kul blir det när lätena, som kommer som en konsekvens av skadan, är omänskliga t ex djurliknande. Följande film fick jag visat för mig ikväll och jag skrattade så jag nästan fejkgrät.



Hon låter onekligen som en klubbad säl alternativt en pilsk säl. Lägg även märke till hur fantastiskt ivrig hon blir 53 sekunder in i filmen efter att hon ropat "STOP!". Vad tänker hon liksom "finally I have my 5 seconds of fame". Tji fick hon, long time.

3 kommentarer:

Kicki sa...

Missade att gratulera till 100! Jag ska ta mitt number one fan-skap (fanskap?!) på allvar och kommentera som attans!

charlotte sa...

det ser jag fram emot. 100 comments to come asså.

Anonym sa...

haha skrattade gott åt denna film, men du måste kolla in denna : http://www.youtube.com/watch?v=yuD7E-tnZUk
nämn den gärna i bloggen å ge mig lite cred ;)
puss å kram kusin david i molla