tisdag 22 september 2009

mein Herz brennt

jag har varit på bio ikväll. Flickan. Det går kanske lite av en hype kring denna Acneproducerade film just nu men det är fullt förståeligt. Fantastiskt vackert foto och musik. Duktiga skådespelare (skönt med en svensk film där inte Helena Bergström eller Mikael Persbrandt är självklara huvudrollsinnehavare) och framför allt en väldigt naken och bräcklig historia. I början satt jag och pretto-överanalyserade allt som skedde, men efter ett tag så gav jag efter och hängde bara med i den ganska långsamma berättelsen. Jag gick därifrån med en förvirrad känsla av ångest och glädje. Den satte sig rakt i hjärtat och kommer nog bli kvar där ett tag.

Jag kan såklart inte göra annat än att rekommendera dig att se den. Var beredd på att göra en nostalgitripp tillbaka till 80-talet och tillbaka till barndomens värld och allt vad det innebär.

Inga kommentarer: