söndag 20 september 2009

autumn leaves


idag har jag träffat min allra goaste lilla piga. När hon inte är och hälsar på i Stockholm bor och pluggar hon i Göteborg. På sin fritid planerar hon sitt stundande bröllop...annars kom vi fram till att hon inte gör så mycket annat.

Alla har vi ju lite olika tecken på att hösten har kommit. T ex att det blir kyligare, att träden äntligen får lite färg, att uteserveringarna stänger eller att folk insjuknar. Nytt för denna hösten är tydligen något som kallas för svininfluensan (någon som hört talas om den?). Ida hade dock ett alldeles eget hösttecken som jag själv aldrig någonsin reflekterat över.

ida(från ingenstans, uppjagat): AAAH! challan, nu är hösten är här!!!
jag (skrämd): oj, hur vet du det?
ida
(förklarande): jag har fått ett sår på handen.
jag:......

sedan visar hon en liten, liten röd prick på ovansidan av vänstra handen. Somliga har alltså turen att bara få sår en gång om året jämfört med oss andra dödliga som får det året om. Men jag gillar hösten, du är efterlängtad.

3 kommentarer:

Kicki sa...

Jösses nu bloggar du så ofta så jag inte hinner kommentera! Du la verkligen in höstväxeln (om det nu finns en sådan?!).

charlotte sa...

ja usch ja, jag vet. jag ska verkligen bättra mig och blogga mer sällan.

Ida sa...

Du är allt för go min lättskramda lilla tös!