tisdag 22 september 2009

p.s.y.c.h.o.

marie berättade idag att hon fastnat för serien Criminal Minds. Jag har inte sett ett enda avsnitt men tydligen ska den vara riktigt otäck och ångestframkallande. Hon pratade mycket, gärna och länge om serien och manusförfattarna verkar alla ha haft en högst traumatisk barndom. Jag tror att Marie hade sett lite för många avsnitt idag för sitt eget bästa, för precis när jag förklarat fördelarna med att klippa sig på en frisörskola kläcker hon följande kommentar:

marie (allvarligt): charlotte, om du hade varit ett psycho så skulle du kidnappa små barn och tvinga dem att pilla i ditt hår...för alltid!

OMG! Hur visste hon det? Nej, men seriöst. Jag måste verkligen jobba på min image om jag inte är mer skräckinjagande än så.


Marie i en stuga på Fårö. Inte lika skräckinjagande som söt.

4 kommentarer:

Per sa...

Den gode Marie har en poäng. Criminal Minds rockar rumpa bättre än ...Stryper.

charlotte sa...

Per: ha?! Inget är bättre än Stryper...eller jo, ganska mycket. Jag har ju inte ens sett CM så ska ju eg. bara hålla käft. Som vanligt då. Du har rätt igen. Förlåt. Jag går härifrån nu. hejdå. nu gick jag.

Emme sa...

Hon har underhållit mig och resten av tjejmiddagen med den här serien också. 30 minuters monoloog där hon i detalj förklarade avsnitt 10 säsong 1.

charlotte sa...

emme: du har verkligen kommit tillbaka till cyber space. och du går all in också. Välkommen!