tisdag 15 september 2009

löften är till för att brytas...

okej, jag vet att jag lovade no more kyrkotjafs men jag bara måste kommentera hela den här Helige Fred hjärta white trash-kvinnan igen. En exalterad Alex ringde nämligen precis och berättade att Fred och Stella (som white trash-kvinnan tydligen heter) bor i hans trappuppgång(!). Ja, inte i själva trappuppgången utan i en lägenhet såklart. Fred går oftast omkring klädd i kavaj med en systemetkasse i handen och Stella gillar att klä sig i läderkjolar och nätstrumpbyxor. Enligt Alex så är de "helt förstörda och väldigt engagerade i kyrkan". Denna originella kyrkovalskampanj de sysslar med är alltså på riktigt.

Detta är helt fantastiskt. Nu måste jag ju rösta, vare sig jag tänkt det eller ej. Sånt här måste uppmuntras!

1 kommentar:

Lilla äcklet sa...

kul att man kan bidra med lite "insider info" :)

/ lilla äcklet