måndag 28 september 2009

emma hjärta anton

innan jag åkte svettig buss till Jönköping i fredags hann jag med en snabbfika med Emma och Anton som var i stan. Det händer inte så ofta så detta skulle givetvis firas. Firandet bestod av något så lyxigt som 7eleven-kaffe, muffins och glass på trappen i 30 graders värme. Är det fest så är det!



Som alltid vid festligheter ska detta helst dokumenteras, gärna med ett foto innehållande raka ryggar, stela leenden och händerna i knät. Emma och jag valde att gå all in i härlig påtvingad syskonkärleksanda och fick en finfin bild (inte lika hemsk som fru Vrethammar men hon är ju expert).



Anton blev nog lite avundsjuk på mig för att han hamnade utanför gemenskapen i och med denna bild. Från ingenstans kom nämligen följande kommentar:

anton: charlotte, är du aldrig rädd för att bli halshuggen när du är på tunnelbanan?
jag: ehh, näääee....eller?....borde jag vara det?

Vad vet han som inte jag vet?!
_________________________________________________
Bonusbilder: med risk för att bli lite för intern så måste jag ändå delge följande bilder. Alla som har en Mac har ju någon gång råkat ut för photo booth så för er är detta vardagsmat. Men Emma är en av de roligaste personerna jag vet och jag fullkomligt älskar henne på följande bilder, så tar därför en chansning och hoppas även att ni gör det.


2 kommentarer:

Emma sa...

Det var det värsta! Ser helt sjukt äcklig ut på sista bilden. Men tack för de fina orden:) Å det va fest på trappan!

charlotte sa...

emma: haha, jag vet. den är otroligt rolig, liksom du. kram!