onsdag 30 september 2009

socialt experiment

tja! (tydligen)

jag har ett test till dig som läsare som är väldigt roligt. Det är av högsta vikt att du gör precis som jag skriver och inte tjuvkikar på nästa steg. Jag förstår att du blir nyfiken men du ska alltså inte tjuvkika. Jag repeterar: INTE tjuvkika. Gör du det förstörs hela experimentet och du räknas då som bortfall i denna annars så kvantitativa undersökning. Var inte rädd. Följ stegen och instruktionerna nedan så ska du se att allt blir bra. Jag nås på mobilen eller mailen om du har några frågor. Lycka till!

_______________________________________________

1. Börja med att kolla på följande musikvideo. De flesta av er har hört låten förut men lyssna ändå i 1-2 min så melodin sätter sig, så att om du spontant skulle börja nynna på en låt skulle det vara just denna.



bra jobbat! Låt oss hasta vidare till steg 2.












2. Här kommer musikvideo nr 2 som du nu ska kolla på. Låt dig inte skrämmas av de falska tonerna i början, det blir bättre efter ett tag. Här är det av största vikt att du kollar på hela klippet.



Såg du hela klippet?
- om NEJ; gå tillbaka till steg 2.
- om JA; gå vidare till steg 3.















3. Nu lyssnar vi på första musikvideon igen, denna gång kan du avsluta närhelst du behagar...




















...jag har förstört låten för dig, eller hur? Du kan inte få bort Johans hormonstinna stämma när du hör en annars så grym Chris Martin ta ton. Du har nu fått en negativ betingning på låten, så det blir till att lära om. Kul att du deltog och lycka till....här lämnar jag dig åt ditt öde (eller nått).

4 kommentarer:

Björn sa...

Nepp, klarade mig fin fint! En så bra låt är svår att paja även om Johan gjorde ett tappert försök! =)

charlotte sa...

björn: crap! jaja, du är kanske inte så mottaglig för yttre påverkan helt enkelt. för stabil i sinnet. inte lika labil som jag helt enkelt. grattis! du har precis fått en hobbydiagnos. nämen verkligen grattis, om du klarade dig!

knivlisa sa...

Tack snälla fina du! Det värmer skitmycket! Jag blev jättejätteglad för din kommentar.. God natt.

Nettan sa...

Du har inte alls förstört :D Jag älskar Coldplay och jag gillar Johan Palm, det ena behöver inte utesluta det andra :D