torsdag 1 oktober 2009

flytta på dig vanliga människa, du skymmer min solnedgång

jakob är, och kommer antagligen alltid att vara, en av de absolut drygaste människorna jag känner. Ikväll visar han återigen prov på denna obefogade snobbighet för att komma från en svennemedelklassfamilj från medelklasstad i landet lagom. Trots denna icke-blåblodiga bakgrund försöker han steka till det lite genom att köra på stilen hej-jag-har-ett-svåruttalat-tyskt-efternamn-som-ingen-kan-stava-till, som om det skulle ge några statuspoäng. Som du säkert förstår har han inte rätt förutsättningarna för att vara snobb, men han gör så gott han kan stackarn. Här har vi Jake the fake in action:



Okej, vi hade en deal. För att jag ens skulle få lägga ut filmen ovan så var jag tvungen att kompensera med följande bild:

jakob von nettelbladt

...hm, jag får alltså fulla rättigheter till en rolig film och möjligheten att lägga ut en finfin bild på en finfin Jakob....måste nog ändå säga att jag tycker att jag vann (allt i livet är en tävling!) och J förlorade. Tough shit.

2 kommentarer:

Björn sa...

hahaha!!! så stört kul! =)

charlotte sa...

björn: japp, han är fantastiskt rolig.