onsdag 28 oktober 2009

Kent och Ulla

jag gillar Kent och jag gillar jazz vilket borde betyda att jag även gillar Carolina Wallin Pérez. Det gör jag också. Speciellt efter ikväll. Jakob och jag var på release för hennes album där hon tolkar Kent med hjälp av jazzen. Förutom att Carolina har en otroligt fin röst så är det ju faktiskt rätt trevligt att höra vad Kent sjunger om utan att behöva googla ihjäl sig på "lyrics+kent".

first row

Jag försökte filma lite men med min mobilkamera gick det såklart åt helskotta (varifrån kom det hippa uttrycket?).

"Pärlor" är en av de låtarna vi fastnade för mest, dock så kommer ju inte 8-mannabandet riktigt till sin rätt här så lägger upp en till.

"Klåparen" är en av mina Kentfavoritlåtar men jag är inte säker på att jag blev helt tokkär i Carolinas version. Något jag däremot fastande för var en helt ny Jakobimitation. Helt plötsligt, från ingenstans, dyker en nasal, släpig och depressiv Ulla Skoog upp bredvid mig. Ni kan ju försöka att tänka bort psychot som skrattar lite för intensivt i bakgrunden.


Jakob köpte Carolinas skiva som hon även signerade. Han blev helt överlycklig över det lilla hjärtat hon kluddat dit och hävdade att han nu "hade halva inne". Jag är dock beredd att hävda motsatsen för jag har läst att hon har sambo PLUS att hon har ring på fingret. aha!



Jake the fake och Challe den balle

Pärlor
Så snurra min jord igen
Radion spelar vår sång
Stockholm ligger öde och världen håller andan
Vilken färg har själen?
Snurra min jord igen
För allt vi drömde en gång
Allt som du gör blir till pärlor på min panna
Vilken färg har själen, älskling?

Inga kommentarer: