måndag 19 oktober 2009

sleep while you can, rest when you still can...

min kombo-i-24-h-till och jag har precis pluggat i två h. Jag tror att hon har producerat en del under denna tid faktiskt, men I wouldn't know eftersom jag valde att sova under hela den inplanerade pluggtiden. Jag lyckades i och för sig sortera de artiklar jag ska läsa i bokstavsordning, men sedan lockade Facebook i typ 15 min och PANG! narkolepsin slår till.

Tydligen har jag inte hundra procent kontroll över kroppen när den hamnar i denna djupa trans. Från att ha legat ihopkuren i ett hörn i soffan hamnade jag några nedrivningar av papper, glasögon och nedsecklingar av otalet kuddar senare, utspridd över h e l a soffan. Det var såklart inte jättepopulärt när Elin föreslog att vi skulle gå ut på stan då min kropp och själ var inställd på djupsömn i minst en vecka till. Utan undantag. Kroppsdelarna är dock ihopsamlade nu och min sinnesstämning är inte längre "döda allt som ler åt dig", så vi gör ett försök.

Apropå sömn och dröm (som jag faktiskt inte alls nämnt) så var vi på Moderna Museet igår och deras Salvador Dalí-utställning. Den var bra, lite för få tavlor kanske, men bra. Rekommenderar er som tänkt gå dit att gå på en guidad visning. Då får man reda på massa viktiga saker som t ex i vilka tavlor han målat in foster i knän och vaginor i axlarna. Lite smygporr sådär mitt på ljusa dagen helt enkelt. Trevligt.

snyggelin på moderna.

2 kommentarer:

knivlisa sa...

Hej! Hihihi. Hörde att du träffade rikkard igår! Bra kille.

Kommer ihåg din kommentar förut förresten. Det var dig jag inspirerade att börja blogga :)

knivlisa sa...

oj jag råkade svara nu på min egen sida så du får läsa där :)

eller jag kan ju skriva det igen. Jo, han lovade det. Han sa "nu har jag lovat att hon ska få träffa dig. När då? I kväll?"