onsdag 21 oktober 2009

lakritstroll

ligger du också sömnlös om nätterna och funderar kring vad som händer med de där rörformade sötlakritskaramellerna i Gott&Blandat-påsarna? De som alltid blir kvar och som ingen vill ha?


onödigt sidospår 1: det är ett bitmärke i denna. Jag får lite samma känsla som när barn äter spritgodisen i aladdinasken. Man tar en random godis -> smakar ->besvikelse -> spit it out.

nödvändigt sidospår 1: fråga mig inte varför jag vid två olika tillfällen, på två olika platser i Sverige, fått för mig att dokumentera ovannämnda godis. På allvar, jag vet verkligen inte.

Min teori är i alla fall att det är Göteborgs Kex som har små alver som efter varje fredagsmyskväll ger sig ut till alla Idoltittande hem, tar med sig den sista karamellen i varje godisskål till fabriken för att sedan tillaga följande bakverk:


som sagt: spit it out.

Ja, jag kan inte se någon annan förklaring till varför man skulle välja att producera lakritskexen annars. Göteborgs Kex ska ändå ha lite beröm ("cred" hade passat bättre här men jag tycker att det låter såååå töntigt) för sin inget-får-förgås-attityd i dagens slitochsläng-samhälle.

oavsett.

resultat: fail. Big time.

3 kommentarer:

Kicki sa...

Va?? Dom där små lakritsrören är ju det bästa i hela Gott och Blandatpåsen! Om du lovar att inte ta en tugga på dom innan nästa gång du äter en Gott och Blandatpåse kan du spara dom till mig...!

Emme sa...

Mystery solved, det är Kicki som går land och rike runt och samlar!

charlotte sa...

kicki: man ba, ehh hallå ällä?! de är ju rena bukfyllan! jag håller med slemelie: du är alven.