tisdag 27 oktober 2009

har ni daim? japp

...ovan nämnda skämt drog min klasskompis Rickard när vi hade veckans diktstund i femman på mellanstadiet. Dikten fick ett mycket gott bemötande. Åhörarna gillade nytänkandet kring prosa och strök tummen och pekfingret lite intellektuellt över hakan samtidigt som de nickade imponerat. Varför kom jag att tänka på detta? Jo, imorgon åker Sundell till det där Amerikat och jag har fått novemberlov vilket skulle firas ikväll. Detta gjordes på Kvarnen, numera kallad Jappbaren av Sundell.


Likheten är slående, ni kan inte säga annat.

Med på festligheterna under kvällen var även Emelie och Cristian. Emelie jobbar på att bli av med ett visst beroende (läs: knark) och gav ett litet splittrat intryck under kvällen vilket vi alla tyckte var väldigt underhållande. Förutom Emelie, såklart, som blev skrattad åt.

Ena stunden kärlek:

Andra stunden hat:



En bild säger mer än tusen ord...men vilka ord skulle man använda för att beskriva Cristians blick ovan? Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker att han är extremt intensiv i blicken eller bara helt tom. Han var i alla fall glad trots Slemelies är-hon-gravid-ska-hon-ha-mens-eller-är-hon-bara-rabiat-utbrott. Är en tjej arg så är det ju hormonerna som spökar. Det vet ju alla.


Sundell hade jätteroligt ikväll. Verkligen. Det var en av de roligaste kvällarna hon haft på länge. "Det här måste vi göra snart igen" sa hon hela tiden. Hela kvällen. Så roligt hade hon. Syns inte det?

I natt ska jag sova sådär sjukt länge, att jag sover tills jag vaknar (!) imorgon. Jag vet, det låter helt craaaazy. Men sån är jag. Lite crazy, tramzig och tokig!

puzz (förlåt, vet inte varifrån detta kom)

Inga kommentarer: