söndag 4 oktober 2009

pyssel

mina vänner Lasse och Marie hade inflyttningsfest i fredags och som alltid när man ska på inflyttningsfest är det omöjligt att veta vad man ska köpa för present. Jag skulle vilja påstå att det är mer regel än undantag att värdparet får något de absolut inte behöver. Därmed hade jag lite av ett dilemma eftersom jag inte hade någon som helst aning om vilken typ av pryl jag skulle bidra med till deras annars så överflödiga vardag. Jag blev till slut tvungen att fråga vilken typ av krafs de helst tog emot med ett krystat leende och framtvingat "vad fiiiiiint!!!" och svaret blev följande: "något gulligt som påminner om Charlotte" och "jag behöver en ny mugg, min är så ful" (ni kan ju gissa vem som sa vad ni som känner dem).

Resultatet blev lite otippat följande:

Japp, s.k. charlottemuggar. De är förvånansvärt lätta att göra. Köp två muggar och en porslinspenna. Skriv Charlotte över hela muggen och bränn dem sedan i ugnen. Klart!

I Lasses värld är det tydligen ett skällsord att kallas för sosse, så självklart ska han ha en sossemugg.


Kanske att jag så här i efterhand kan jag känna att jag gick lös lite väl mycket på muggarna. Men de är skapade med kärlek och sådant behövs det mer av har man ju hört.

2 kommentarer:

Björn sa...

massa mer!!! go, go, go!!! sen blev dom rätt snygga tycker jag... ;)

charlotte sa...

björn: åh, tackar! ja jag är nöjd iaf och det är ju det viktigaste helt klart.