söndag 11 oktober 2009

passion for bananas?

tänk att det ibland finns små personer som pratar och längtar efter en hela dagen när de vet att man ska komma på besök. När man sedan träffas slänger de sig i armarna på dig och gråter i smyg när ni säger godnatt. Livet blir ju extra dramatiskt på det sättet men å andra sidan så okomplicerat och ärligt. Det är ju värsta egokicken att träffa en sådan liten människa och jag mötte min igår.


nellie posar och ler på order.


nellie har klippt sig i veckan. Lite sådär mitt i luggen. Spontant och alternativt, som man kan förvänta sig av en fyraåring. Det gjorde jag också när jag var liten. Fast jag passade på att göra det innan jul när mamma var sjuk. Sedan sa jag till hela släkten att det var mamma som låg bakom denna kreativa klippning. Flera hade tydligen köpt detta vilket nog ändå får ses som en pik till min käre mors saxhantering.

Markus (nellies pappa) kände även han för att utmana ödet och testa sina vingar. Han kom nämligen hem med en NY smak till familjens Soda Stream(woho!). Ja jag vet, jag påpekade det också....Markus is living on the edge. Jag vet inte riktigt hur han tänkte, det vet nog inte han heller, men man måste ju såklart våga prova nytt ibland.


passion banana. på innehållsförteckningen stod dock inget om vare sig passionsextrakt eller bananpulver. Däremot orange juice och E-ämnen.

Jag tror nog att Markus egentligen förstod det udda i smakkombinationen (till och med jag gjorde det vilket säger en del!) men oavsett vägrade han krypa till korset. Det slutade med att han blev tvungen att blanda till den läskande/-iga drycken för en provsmakning.


- får du med texten på tröjan nu? Du måste få med hela texten! Får du det? Hela texten? Är den med?


lika lycklig som ett barn på julafton.

utvärdering av passion banana:

markus (fortfarande fast besluten om att inte ge upp): men så illa var det ju faktiskt inte.

jag
(orkar inte ta striden): - näääe....visst. Men det smakar ju inte så mycket.

markus
: nä just det! (som om han vann nu?)

det luktade brustablett med apelsinsmak och smakade kemikalier. Tyvärr Markus, men tack och lov att ni bjöd på dyrt vin så man fick bort bananeftersmaken med något.

2 kommentarer:

Emme sa...

Usch, alla soda stream-smaker är jätteäckliga. Det är inte ens socker i, bara aspartam. Tumme ner.

charlotte sa...

emme: jag är tillbaka i stan nu så snart kommer livet kännas bättre och du får tillbaka livsgnistan. lovar! puss