söndag 18 oktober 2009

prat

jag har min vän Elin på besök här i några dagar. Jag tror dock att jag misslyckades ganska ordentligt i min roll som värdinna för när stackarn kom innanför dörren möttes hon av:

- Heeeej! Vad kul att du är här!!! Är du hungrig? Bra! Jag med. Kan du laga lite mat då? Jag hoppar in i duschen. Okej bra. Hejdå!

Jag och Elin diskuterade senare vilka av mina vänner hon skulle få träffa i dagarna. Det kan vara värt att läsa detta inlägget för att få en liten, liten glimt av människan, individen och karaktären Elin.

jag: - Det kommer kanske bli lite konkurrens mellan dig och NN för hon pratar väldigt, väldigt mycket haha.

elin
(helt oförstående) : - Vadå, tycker du att jag är pratsam?

jag (ljuger så bra jag kan = failure): Nääääeee...

...sen skrattade jag inombords så jag grät. Jag gillar den totala förnekelsen Elin lever i. Det måste vara ganska skönt ibland.

Inga kommentarer: