söndag 25 oktober 2009

geografi när den är som svårast

amatören (jag): - hej, jag vill ha en russian mule.

bartendern
: - en vad?

amatören
: - EN RUSSIAN MULE!!! (hör han dåligt?)

bartendern:
- russian mule?

amatören
(nu irriterad): - ja. suck.

bartendern:
- du menar en moscow mule?

jaja, same same. Att de alltid ska vara såna viktigpettrar (petter i plural, tydligen) bakom bardisken. Detta är anledningen till varför jag alltid beställer öl. Det går liksom inte att misslyckas eller missuppfattas.


hey, what's the problem? potäjto potato. det var ju rätt land i alla fall.

3 kommentarer:

Kicki sa...

Samma bartender drog någon annans summa på mitt kort så denna viktigpetter går inte under nament Stockhoms brightaste (good svinglish) bartender.

charlotte sa...

han är hemsk. jag hatar honom. nej hatar får man inte säga men, ogillar starkt då.

btw är det inte konstigt, strange, att du slänger dig med svengeska, swinglish. du är ju ändå mer, more, i UK än i sverige numera nowadays. puss kiss (inte som i pee utan puss/kyss)

Kicki sa...

I know. Och du har sooo fucking right. Jag är en stolt svinglishnörd!!