fredag 16 oktober 2009

funderingar

jag vill ju inte ge intrycket av att jag inte har något liv genom att uppdatera bloggen för ofta, men just idag har jag faktiskt en ursäkt. Jag sitter med en intressant, spännande och personlighetsutvecklande hemtenta. Trots att jag i alla iver inte kan hejda skrivandet på den så måste man ju ändå stanna upp ibland för att reflektera kring onödiga saker. Så i nuläget sitter jag och funderar på följande:

1. hur länge kokade jag äggen i morses? Dessa var nämligen ren perfektionism.

2. är det okej att lyssna på en skiva som heter Music For Men och gilla den? Eller måste jag börja fundera på min könstillhörighet nu?

3. vad ska jag ha på mig ikväll?

4. sist men det jag funderar på mest: vilka är ni? Jag har i och för sig ingen rätt att fråga, men kan ändå inte låta bli att undra. Vem är du, vad gör du just här och kanske viktigast: vad har du på dig?

Innan jag återgår till min fantastiska reflektion gällande forskarrollen och reflexivitet så kommer här två tråkiga bilder som jag lägger upp bara för att:


det perfekta ägget - så jag minns det eftersom jag aldrig kommer få träffa det igen.


utsikten just nu.

6 kommentarer:

Per sa...

Klart det är okej att gilla något som svänger så in i bomben som Music For Men. Oavsett vad den heter.

Fanns någon bra förklaring till valet av namn i någon intervju jag läst, men minnet är kort.

Anonym sa...

Jag vet var din brevlåda växer, men du vet inte vem jag är.........................................................................................................................................................................Nääää, det är bara jag, Emme-slemme. Nu blev du allt skraj va? Jag har på mig en prada-släng-cape och ska precis inviga en galleria. Modebloggit va? Glad smiley.

Marie sa...

Det där var väl inget perfekt ägg. Lite för löst för min smak. Pessimisten har talat

Anonym sa...

Jag heter David, e här för jag måste (sköja) å har på mig en stor vit t shirt som de står Dalsjöfors slakteri på å röda frank dandy kallingar, gillart!

charlotte sa...

tack allesammans! Nu känns allt mycket tryggare. KRAM

Anonym sa...

Ser ut som om det har kokat i 4 min - alldeles för kort med andra ord.