tisdag 6 oktober 2009

blir det tårta?

vissa saker gör mig riktigt förbannad (här skulle jag kunna skriva massa klyschiga saker som t ex "vänner som ljuger, krig, kvinnoförtryck, rasism" men avstår). När jag för en gång skull slösar min tid på 22-nyheterna, vilket sker nästan aldrig, så avstår de från att berätta vad som definierar den 5 oktober. Det kan i och för sig ha varit så att jag missade tillfället eftersom jag facebookade, tjuvlyssnade på Camillas telefonsamtal och zappade bland kanalerna samtidigt, men ändå!

Den 5 oktober är Gräddtårtans dag för er som inte visste det. Nu missade jag ju detta total eftersom ingen påminde mig och blir såklart mycket upprörd. Inte för att jag skulle vilja äta en gräddtårta, inte ens en liten bit av den, men av principskäl så vill man ju ändå veta.

Jul, nyår och mårtensafton börjar bli uttjatade högtider så jag funderar på om vi inte ska ta och börja fira andra dagar istället. T ex har vi följande högtider som tyvärr gått mig helt förbi under åren:

- internationella våtmarksdagen den 2 februari (det här gör mig förvirrad. Jag trodde att internationella kvinnodagen låg den 8 mars??)

- handduksdagen den 25 maj. En jättekonstig grej, därför extra roligt.

- sjusovardagen den 27 juli. Den här har jag totalt missuppfattat. Trodde att denna inföll helger jämna veckor under hela året.

- skolmjölkens dag den 28 september...huh? Jag blir helt skrivlös. Hur tänkte de här?

- internationella toalettdagen den 19 november. Lägg här märke till att dagen är internationell. Denna dag ska alltså toaletterna hedras vilket innebär att alla människor i hela världen ska dricka minst fem liter vatten dagen innan och äta två liter katrinplommon. Toaletterna är lite unika på det sättet då de är de enda som uppskattar att man skiter i dem på deras födelsedag (jag lovar att jag kom på den alldeles själv...den är rätt bra, eller hur?).

Så, nu känner jag att jag uppfyllt min plikt som bloggare-om-onödiga-saker så ut och fira gott folk. Det är upp till er nu så lycka till!

6 kommentarer:

Björn sa...

en aldrig sinande källa av information och kul samtidigt! =)

charlotte sa...

björn: haha, tackar.

Kicki sa...

Såg en "väns" statusuppdatering på facebook att igår eller idag är Dry humping day! Det tycker jag är nått att fira!

charlotte sa...

kicki: det tycker jag absolut. jag råkade ut för detta ofrivilligt i helgen av en tjej. det var...speciellt.

Björn sa...

Potatisens dag den 26 oktober!

charlotte sa...

björn: oh, det borde alltså vara Alingsås nationaldag? eller stadsdag eller nått...typ.