måndag 26 oktober 2009

lövlov

nu är jag precis hemkommen från 3 timmars flumsalstenta följt av 2 timmars aggressiv opponering. Det sistnämnda var väldigt underhållande faktiskt. Det är lite trist bara att det inte anses vara socialt accepterat, i vissa sammanhang, att skratta jättehögt när människor blir jätteupprörda för jättefåniga saker och tar allt jättepersonligt.

Bortsett från peddots extremt opedagogiska pedagogik så har jag upptäckt ytterligare en positiv sak med dem. Minns ni när man var liten och gick i skolan och helt plötsligt, från ingenstans, fick vara ledig en vecka för att hedra de döda vilket medelklass-svennen förslagsvis gjorde (och gör) på Mallorca eller Teneriffa? Jag har fått en sådan hedra-de-döda-och-slipp-skolan-under-tiden-vecka precis nu vilket känns helt surrealistiskt.

Jag är redan lite rastlös...men det löser sig. Jag kan ju alltid jobba, eller åka till Loo.


lycka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Loo är lika med mamma och pappa. Eller hur?

charlotte sa...

haha, ja....eller mammor och pappa iaf. måste ju träffa elin och sandra också ;)