måndag 14 september 2009

hat trick i dålig marknadsföring

nu är det sista gången jag skriver om kyrkan på väldigt länge. Den har ändå, enligt mig själv, visat sig innehålla ett högt underhållningsvärde den senaste tiden....speciellt Gustav Vasa församling verkar vara i sitt esse. Jag såg detta plakat idag och blev mer övertygad än någonsin om att hela deras kyrkoval-kampanj måste vara ett skämt. Bedöm själva:


giftastycke?


taskig underrubrik....och vem syftar de på? antagligen båda.
_______________________________________________
Det känns i och för sig lite osannolikt att någon med för mycket fritid har suttit och knåpat ihop detta hemma i Paint... Så om detta är på allvar vill jag ta tillfället i akt att uppmana "Gustav Vasa församlings väl" att sluta med sin röka-på-marknadsföring och söka professionell hjälp.

3 kommentarer:

Kicki sa...

Här e jag! Nu ska fan här kommenteras! Asså jag är lite ledsen över att jag missat dessa fantastiska "reklamskyltar" för att ragga röster till detta otroligt viktiga val. Jag vet ju garanterat vem jag ska rösta på nu. Det är nästan så detta gör att jag vill jobba aktivt i denna valkampanj.

charlotte sa...

välkommen tillbaka kicki! det tycker jag absolut att du ska göra. hjälp mottages tacksamt verkar det som.

Felix sa...

Såå fel, men ändå såå rätt - jäklar vad Fred kommer att kamma hem röster på den där kampanjen(!) - o då räknar jag inte ens med effekten av de subtila signalerna. :o)