söndag 8 november 2009

bildspel

jag var ju på mina vänner Ida och Andreas bröllop igår. Det var väldigt roligt och båda två svarade faktiskt "ja". Mästerfotografen var framme och tog lite kort. Här kommer några...



lycka


som utgångsmarsch spelades "I Feel Good" och de nyblivna makarna tog sig en svängom framme vid altaret innan de marscherade ut.

..sedan blev de burna på någon typ av svetsanordning till festlokalen av flera starka män. Inga kvinnor hade blivit tillfrågade för vi hade ju klänning på oss och den vill man ju inte skita ner.



Festen hölls i en superhemlig orders festlokal någonstans i centrala Göteborg. Den var extremt pampig, pompös och cool. Jag hade bland annat fått i uppdrag att göra en tipspromenad och den gjordes då såklart på mitt sätt. Även upptejpningen av dessa frågor gjordes på mitt sätt, med hjälp av Em's sätt. Jag tycker det blev fint!

Desirée skulle ta ett kort på mig. Det här är helt klart ett av mina bättre porträtt.

inte helt förvånande kanske så var det mycket kärlek på bröllopet. Kyssarna var många i antalet och Em och jag ville inte vara sämre. Under middagen när folk slog på glasen och ville se brudparet pussas på ett smakfullt sätt, ville jag ropa "tunga i lunga!". Mina bordsgrannar tyckte dock det var en dum idé så jag förblev tyst.


så här ser Dess ut när hon är på toaletten (?) :


och här har vi emelie:

Posekort är tecken på en lyckad fest. Eftersom det var en väldigt lyckad och lycklig fest kommer här därför både från toan och utomhus.


hitta jokern:



bildtema: halvöppen mun


festen slutade med att Ida och Andreas for iväg på svetskungastolen. Gästerna tog farväl från balkongen, gråtandes med en vit näsduk viftandes i ena handen och skoskav på båda fötterna.

congratz!

2 kommentarer:

Em sa...

FINT! väldans fint.. vilken dag, vilket brudpar, vilka gäster, vilken ma, vilka tal, vilken fest på toaletten!

charlotte sa...

japp. sällskapet var to die for.