måndag 1 februari 2010

de oförutsägbara presenterna

jag skrev ju för några veckor sedan om att några vänner till mig varit i Thailand över jul. Slemmet hade med sig diverse presenter hem för att få mig på bra humör igen, och Marie ville inte vara sämre hon.

Jag vet inte riktigt, men jag får en liten, liten känsla av att Maries fjäsk inte var riktigt lika välplanerat som Slemmets...men det kanske bara är jag! Oavsett så lyckades hon fantastiskt bra med själva överraskningsmomentet. Följande inkasserade jag från Marie:

Arizona Diet Green Tea with Ginseng - Här kan man inte annat än älska att hon ger mig något hon tydligen själv tycker smakar skit och att motivet ger mer Kina- än Thaivibbar. Men återigen: det kanske bara är jag.

Nej, det är vare sig ett dött djur eller mänskligt organ utan olja smaksatt med något aggressivt (säkert dödligt) chilisomething. Vid överlämnandet påpekade Marie att jag var tvungen att se till att HELA chilin låg i oljan (alltså inte som det är nu), annars skulle den mögla. Ursäktande avslutade hon hemkunskapslektionen med ett käckt "fast det vet du ju säkert redan!" varpå jag ger henne dåligt samvete med att svara "Meh! Jag är faktiskt inte helt tappad Marie. Lite fattar jag själv!".

....

Jo, ibland måste man ljuga för att ens vänner inte totalt ska ge upp hoppet och sluta umgås med en.

Sista presenten hade Marie inhandlat på Systemet fem minuter innan hon kom hem till mig. Motivering: Hon tyckte flaskan var fin.

Detta potpurri av härliga presenter nådde dock sin höjdpunkt i helgen då följande gavs till mig:

Det är en liten pärlplatta med ett C som i Charlotte (nähä? joho!) (Love pointing out the obvious!). Den har Marie gjort själv och jag tycker det är så fint. Där sitter hon, i sin ensamhet (nu kommer Marie hävda att hon satt barnvakt åt en femåring. Det är en lögn) en lördagskväll och pärlar tekanneunderlägg till sina vänner.

Finare vän än så får man leta efter. TACK!

Marie i somras. Jag saknar sommaren.

17 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken fin Arizona Diet Green Tea with Ginseng du har fått! Hmm, ska vi se... (springer ut i köket).

....

Noooooooo. Min present från Emelie är borta. Men jag får nöja mig med ett fint foto på den här på bloggen.

Kram!

Unknown sa...

Näää Frej! Detta är inte okej.
Du är blind, flaskan står därute i köket (för tillfället är den dock förvarad på ica vid sankt eriksplan).

Unknown sa...

Okej är jag hatad av slemmet, charlotte, frej och övriga syberspace nu?

charlotte sa...

frej: HAHAHAHAHAA! Du kan få den. Jag vill inte ha den om den är stöldgods.


marie: jag orkar inte prata med dig just nu. här trodde man att man betydde något och sen så händer det här...

en sista fråga bara: var pärlplattan egentligen tänkt till Cristian och inte mig? Säg som det är och gör det fort. Jag orkar inte tänka på det mer.

Unknown sa...

Men.. men.. Alla presenter var till dig.

Hatar du mig?

charlotte sa...

frej: jag kan inte sluta skratta. jag ser framför mig hur du med superfart a la seriefigurer som springer på stället innan VROOOOM! och iväg. hahaha

Unknown sa...

Flaskan var till låns. Men jag har verkligen svansen mellan bena.

charlotte sa...

marie: hehe. okej. men vad säger du om frejs anklagelse då?

charlotte sa...

jag förstår inte. du vill ha tillbaka flaskan? det kan du få. men är det inte äckligt te i den?

Unknown sa...

Nej ta du den. Jag hade glömt bort den. Vi kan dricka den hemma hos dig någon dag annars. :-) Döm inte Marie så hårt. Jag skrev med glimten i ögat, men det kommer inte fram i text så lätt.

Unknown sa...

Man kan säga såsomat flaskan har bytt ägare.

charlotte sa...

frej: hehe, jo det fattar jag. och jag tror att det är ganska uppenbart att jag också gör det.

Unknown sa...

okej. Det är bara jag som sitter och hyperventilerar och säger, nu hatar charlotte mig. Samtidigt som jag andas i en papperspåse och äter choklad.

charlotte sa...

marie: hahaha! jag kan omöjligt ta dig seriöst när du skriver så, så hoppas verkligen inte att det är sant.

(Sl)emme sa...

Man kan ju konstatera att jag vann den här. 1-0 Marie...1-0...

Unknown sa...

Emelie! Lägg dig i lää!

charlotte sa...

hahahaha. ni är bäst. men det vet ni.