onsdag 3 februari 2010

nä, nä. jag var vaken..

länge, länge har jag haft "Sleep" med Cirkus Transmopol som alarmsignal på min mobil. Det har inte varit ett vinnande koncept. När alarmet ringer och sången går mot ett slut är det sista jag hör "when I....must turn.....to sleep". Låten handlar egentligen mer om att somna in än att sova vidare, men jag tycker att det sista låter roligare så jag kör på den.

Jag har många gånger suckat åt mig själv och min så höga snoozefrekvens på morgonen. Därför har jag nu vidtagit kraftåtgärder mot detta beteende. Jag har bytt låt.

You heard me! YEAH!

Nej nej, jag har inte börjat med att lägga mig tidigare och därmed få mer sömn. Jag byter alarmsignal. Det känns...lättare.

Så nu vaknar jag istället till Feist och "So Sorry" som börjar "I am sorry...." som ger en helt annan approach. Det blir mer som att charlotte-som-ställer-alarmtiden-snortidigt-kvällen-innan ber charlotte-som-vaknar-snortidigt-men-inte-förmår-gå-upp om ursäkt för sina handlingar. Vidare ber charlotte-som-vaknar-snortidigt-men-inte-förmår-gå-upp om ursäkt till charlotte-som-måste-stressa-som-en-idiot-på-grund-av-att-"charlotte-som-vaknar-snortidigt-men-inte-förmår-gå-upp"-är-som-hon-är.

Ni förstår. Det finns så många aspekter här och så många personer (läs: olika jag) att be om ursäkt till. Låten gör därför sitt på så många plan. Idag vaknade jag dock av ett sms. Den är alltid lika otippad. Jag sover som en sten genom en hel låt, men ett försynt pip. Då tusan. Då piggnar man till!

nattuggla.

7 kommentarer:

Fob sa...

Världen kan ju delas upp i de som som har soft musik som alarm på mobilen och de som vill väckas hårt och intensivt.

Du har inte funderat på att byta sida? Själv kör jag Thou Shalt Always Kill med Dan Le Sac men jag kan även rekommendera klassikern LOK - Lok står när de andra faller.

(Sl)emme sa...

FOB: Jag gillar hur du tänker. Känner jag dig?

charlotte sa...

Fob: det är en fin tanke. jag skulle börja dagen sjukt irriterad men då kan det ju bara bli bättre å andra sidan...

Fob sa...

(Sl)emme: Tyvärr inte, jag är bara någon som gillar Charlottes blogg.

charlotte sa...

Fob: Åhå! Sånt gillar vi. Men känner charlotte dig?

Fob sa...

Charlotte: Nej, inte hon heller. Jag skulle kolla hur det var i bloggvärlden 2010 och hittade hit.

Stannade kvar för att jag tyckte det var bra och roligt skrivna inlägg.

charlotte sa...

Fob: Åhå igen! Sånt gillar vi. Beröm kan ta dig hur långt som helst. Främlingar som fastnar för bloggen är ju roligare än känningar som bara sympatiläser för att jag tvingar dem ;)