onsdag 10 februari 2010

uppröjning av livet

min lägenhet ser ut som ett bombnedslag. Jag var tvungen att städa ur mitt förråd och förvara allt någonstans under en kortare period. Spontant kändes lägenheten som ett bra alternativ men nu vet jag inte riktigt...

Visst, mitt förråd är litet men min lägenhet är, om möjligt, ännu mindre. Nu står här banankartonger, stolar, hundgaller, krafs och ger min lägenhet ett splittrat intryck. Mer än vanligt och jag slås av över hur stressande det är. När lägenheten är stökig känns det som om hela mitt liv är stökigt och oorganiserat. Som om jag och lägenheten är ett. Samma kött och blod. Enade i kropp, själ och ande...typ. Jag ska ta och röja upp mitt liv nu i alla fall.

Det kanske bor en liten kvävd, förtryckt pigmépedant i mig trots allt. En väldigt liten, liten...

Inga kommentarer: