lördag 20 februari 2010

jag fick en lapp

idag har varit ytterligare en "ingen ro, ingen vila"-dag. Nu är jag äntligen hemma och ska alldeles strax sova. Imorgon är en dag fylld av saker jag verkligen gillar att göra. Ni vet, sådant som får själen att jubla. Det ser vi fram emot. Själen och jag.

Idag var jag med om något fint. Jag kom hem från jobbet lite för sent, sprang omkring i lägenheten och härjade innan jag skulle iväg igen. Inne på toaletten har jag ett skåp och när jag sitter på huk och härjar bland tamponger, bindor och trosskydd (OVERSHARING!) så trillar det ut en lapp.

Vem är det här till? tänkte jag såklart inte, eftersom det var ganska uppenbart. Jag vecklade ut lappen och inuti stod det ett meddelande daterat "Lördag ca 19-20 September 09" undertecknat Emelie (Slemelie).

Det är det finaste meddelande jag läst på länge och det har legat gömt bland mensskydden i exakt 5 månader idag. Det känns lite sjukt. Dels att jag hittar det på dagen 5 månader senare men framför allt: när hade jag mens senast liksom?

Slemmet tyckte att det var på tiden att jag hittade den där lappen vilket jag kan förstå. Hon hade varit rädd för att jag tyckt att hon passerat någon känslomässig gräns gällande vår vänskap och därför inte kommenterat den. Det kan jag också förstå...

Men så var det inte. Jag har bara inte städat mensskåpet på länge. Någon som är förvånad?

3 kommentarer:

Emilia sa...

Åh vad fint! :)

(Sl)emme sa...

Äsch då, den här gamla trasan..

charlotte sa...

ja, du börjar ju bli lite till åren iofs...