lördag 6 februari 2010

bilder som säger mer än tusen ord

facebook har en tendens att dra igång stora masshysteri-trender. För ett tag sedan hade vi alla-tjejer-skriver-sin-BH-färg-på-sin-status-utan-att-killarna-får-reda-på-nååååågonting-trenden (missat? läs om den här) Det finns alltid förrädare inom kvinnokåren och det finns alltid smarta killar, så det sprack. Ganska omgående.

Nu pågår en lägg-upp-en-kändis-du-är-lik-som-profilbild-trend vilket dessvärre har resulterat i att många istället lagt upp bilder på kändisar som de önskar att de liknade, men tyvärr inte gör.

Några har dock lyckats, och den som lyckats bäst av mina vänner är Cristian.

vem är vem liksom?

Marie tog dock detta till en helt ny nivå vilket var mycket uppskattat från min sida. Istället för att leka kändis-look-a-like körde hon på hundras-temat.

Jag tycker nästan den är roligare.

Eller nej, nu ljög jag. Det ÄR roligare.


Afghanhunden Marie.

ytterligare kommentarer fyller inget syfte.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tycker det var ett fantastiskt inlägg. Har väntat på att min kreativitet ska flöda så jag kan skriva en kick-ass komentera. Detta blev resultatet... bra paula.. jättebra

charlotte sa...

hahaha. vilken fantastisk kommentar! behöver inte vara mer än så darl.

what's up med Paula? Borde jag fatta den?

Unknown sa...

Nää. Egentligen inte. Det är emelie och hennes vänner som hjärntvättade mig som förvirrad 12 åring.

De hade en tjej i sin klass som hette paula och som alltid pratade om sig själv i tredje person. Men du som pratar väldigt ihärdigt med dina pusselbitar tycker antagligen att detta är helt normalt.

charlotte sa...

charlotte hör föraktet i din röst marie, men även pusselbitar behöver uppmärksammas och inte känna sig som en i mängden. charlotte gillar paula.