måndag 22 februari 2010

klant^2

det känns ironiskt att mitt senaste inlägg här på bloggen har rubriken "KLANT!" för i förhållande till att få ett skrapsår på knät så drog jag på mig betydligt mer komplicerade skador senare på kvällen.

För att göra en lång historia kortare: jag halkar och hamnar i snön. Försvinner bort i sinnet och kommer tack vare Camilla hem på något sätt. Hemma hos Camilla somnar jag och vaknar dagen därpå med en svullen fotled och smärta. Du måste åka till akuten, säger mamma. Suck, tänker jag.

Här kommer fortsättningen på min söndag i bilder och text:
Eftersom taxichaffisen körde oss till fel dörr fick Camilla frakta mig genom sjukhusets mörka gångar. Det gör man bäst på en rullator med en ledsen uppsyn.

Camilla byttes ut mot Slemelie men under övergången hann jag träffa en läkare som påminde om Percy Nilegård, både till utseende och i smidighet. Antagligen njöt han en gnutta av att trycka intensivt och helt utan känsla på min feta fotled. När han var klar såg jag ut så här:

Jag hade härmed spillt mina första tårar på min klumpighet och när Slemelie sedan kom förbi kom det flera. Hon hade med sig ett sjukhuskit som bestod av yatzy, kortlek, pannkakor och sylt, te, tekoppar, två böcker, korsord, kladdkaka...bara för att nämna några grejer. Efter det såg jag istället ut så här:

Sen fick Slemelie testa på att köra sjukhussäng vilket visade sig vara svårare än vad man kan tro men desto roligare.

Diagnosen blev en bruten fotled och behandlingen gips och kryckor i fler veckor än vad som anses roligt.

watch out for krymplingen!

12 kommentarer:

Björn sa...

otur där! skönt att du har så fantastiska vänner!

bruten fotled?

charlotte sa...

ja, de är helt otroliga. just det, glömde skriva vad som var fel. har uppdaterat det nu.

Björn sa...

snö kan va så elak!

tycker att du ser oförskämt lycklig ut över dina nyförvärvade rosa öronpuffar... ;)

charlotte sa...

det är nära till skratt när man gråter. men de var fina ja ;)

Kicki sa...

Det är alltså Slemelie man ska ringa när man bryter något! Fan jag visste att hon inte bara var snygg utan väldigt snäll och fin också. Hoppas de onda lägger sig snart och jag skickar en liten stackars dig hälsning!

Anonym sa...

Charlotte vi klarar inte av att se dina tårfyllda ögon så vi ...
Hälsa till dina underbara vänner och ge dem en stor kram från oss.
Många kramar från pappa och mamma

lina sa...

Men lilla challe då:( Lider med dig... Hörde på jobbet att du brutit dig. Deras historia stämde dock inte helt överens med den du skrev här. Deras var faktiskt lite rligare om jag ska va ärlig. De på stod att ni varit ute och festat och att Camilla hoppat/trillat/hamnat över dig och att du hade slagit dig så pass att du bröt foten med henne över dig (fniss fniss ha ha ha HA HA HA!!).
Men, det är verkligen bara historien som är lite rolig. absolut inte att du har brutit dig. Puss och kram på dig!

charlotte sa...

intressant. jag och millan var påväg hem när vi båda ramlar på mig, typ. det ena utesluter inte det andra mao.

lillskiten sa...

bra jobbat där kusin! Yippa :) krya på sig förrsten ;)

Unknown sa...

Den sista bilden ser ut som den är hämtad från en musikal. Snart kommer alla andra springa fram och ställa sig på knä med spiritfingrar dallrande mot dig.

charlotte sa...

hahaha...ja. och alla andra kommer att vara sjuksyrrorna och folk som sitter i väntrummet och sliter av sitt gips för att joina mig alt. reser sig ur rullstolen. Allt var en dröm. Ingen var sjuk.

Unknown sa...

Gud vilken bra musikal! Vi måste bara komma på ett bra namn.