måndag 1 februari 2010

failure

min dag har varit en dag i misslyckandets tecken. Den började med att jag gav mig själv tillåtelse att snooza i 1,5 h vilket gav mig 20 min till att ramla ner för trappan, fixa, hetsa, äta, tvätta, kissa, sminka, hetsa, surfa, sega, hetsa innan jag låste dörren och gav mig ut.

Sen missade jag bussen.

Sen upptäckte jag att jag glömt mina glasögon hemma.

Sen hade jag obligatorisk närvaro i skolan och mitt skolkande de två senaste veckorna gick mot ett slut. Det visade sig att vi hade en bibliotekskurs (gäsp) i hur man söker efter artiklar (gäsp)(gäsp) och avhandlingar (gääääsp) i bibblans databas zzzzz....

Sen jobbade jag. Det gick inget bra.

Sen kom jag hem och hade ont i huvudet.

Sen dammsög jag i hallen. Det intensiva knastrandet gjorde att detta ändå kändes som en väl värd ansträngning.

Sen hade min skohylla ramlat ner från väggen så jag försökte laga den. Väggen alltså.

Sen upptäckte jag att spackling är en konst och att jag antagligen inte har en tillräckligt kreativ ådra för detta.

Nu ska jag äta en apelsin, lyssna på Björks Play Dead för att den passar in och tänka på att det var nog inte en fullständigt kass dag idag ändå.

Det kan ju faktiskt bli värre imorgon. Glöm inte det!

jag, Kitty och Kajsa i helgen som var fett mycket roligare. Alltså verkligen. Fett.

Inga kommentarer: