söndag 28 februari 2010

att brejka och fejka

jag vill göra ett relativt, men inte helt, ogrundat påstående: människor med gips ser puckade ut. Det spelar ingen roll om du förskaffat dig skadan på grund av egen klumpighet eller andras. Du ser inte speciellt smart ut. Dessutom får man en oversize-sandal för utomhusbruk som man spänner fast med kardborreband på foten. En sån fick även jag såklart. Jag har gipsat höger fot.

Min sandal var för gipsade vänsterfötter.

Med andra ord: jag har ett "I AM dummy"-gips på foten och har dessutom satt fel sko på fel fot.


Det är vid tillfällen som dessa som det blir extra svårt att hålla upp en fasad om att man skulle ha något innanför pannbenet. Who am I kidding? Det är liksom för uppenbart att "Näe...suck. Så är inte fallet".

2 kommentarer:

Fob sa...

Sälj dig inte kort!

Folket borde väl ha tröttnat på foppa-tofflan nu? Jag tror det finns en framtid för Charlotte-sandalen.

charlotte sa...

hehe. jag har tagit hand om det idag. Gör om, gör rätt. apropå charlotte-sandalen så känner jag att det räcker med töntigheter för min del. Foppatofflan är inte det coolaste som hänt inom skomodet...;)