fredag 19 februari 2010

det roligaste på youtube just nu...


förutom att äta bullar, titta på OS och stret...förlåt, jobba med dynamisk rörlighet, hamnade Chrille och jag i vanlig ordning vid Youtube. Det finns för många skratta-åt-människor-som-gör-bort-sig-klipp där, för att inte undersöka utbudet vidare. I natt hade vi en jutubklipp-följetong som resulterade i något fantastiskt.

Innan vi sätter igång: jag vet att det är riktigt tråkigt med filmklipp på bloggar ibland. Om jag därför ska rekommendera dig att orka se någon av klippen så är det utan tvekan det sista. The Grand Finale! Tro mig. Det är värt det.

Först ut var Bruno Wintzell som får tupp i halsen när han inviger fotbolls-EM 1992.


Utifrån denna fick vi nys om Tommy Körberg och hans deltagande i Eurovision Song Contest 1988. Här får Tommy ett helt gäng med tuppar i halsen.
Intressant koreografi!

Här kom idén att söka på "tupp i halsen". Först förstod vi inte varför sökningen resulterade i att 9 av 10 sökträffar var hemmagjorda porrfilmer (?!), men sedan upptäckte vi Youtubes behov av att direktöversätta allt till engelska.

tupp i halsen = cock throat.

Under cock throat hittade vi Ragnar Martinsson och hans lilla tal i riksdagen. Ragnar är en ung kille, dock inte tillräckligt ung för att det ska ursäkta hans tuppfejd som pågår i stämbanden. Filmen är som mest intressant i början och sedan från och med 1:53 då den når sitt absoluta klimax.


Jag blir ändå lite imponerad av hans unika teknik att behålla tuppen så länge i halsen, samtidigt som det är helt omöjligt att ta honom på allvar. Låt oss bara konstatera att det antagligen inte känns jättecoolt att heta Ragnar Martinsson just här. Just idag. Just nu.

7 kommentarer:

(Sl)emme sa...

Han har säkert nån ovanlig sjukdom och nu kommer du hamna i Hades för att du skämtade om det.

Em sa...

åhåh. alltså challe, jag älskar att du curlar så mkt för oss bloggläsare att du faktiskt skriver ut tiderna på filmerna då det är värt att kolla.. och vilken film som är bäst. så sjukt värt. ja följde dina råd till punkt o pricka, och skrattade ihjäl mig när tupphalsen prata, stackars kille. puss

Anonym sa...

Går inte att tröttna på Ragnar-klippet! Körbergs mer sublima tuppteknik är också mycket underhållande.
/Youtube-Chrille.

charlotte sa...

slemmet: you're on to me!

Em: hehe, jag utgår från att ni är lata. jag vet inte om det är en komplimang eller pik ;)

chrille: ja, det är helt fantastiskt. jag kan inte sluta skratta. vi ses snart igen, aight?

Anonym sa...

Det tycker jag att vi ska!
/Mr. Youtube.

Lisa sa...

OJ stackars Ragnar!! Kan ju inte vara särskilt roligt alls att vara han. Jag rekommenderar en dos logoped så är problemet fixat:)

charlotte sa...

Lisa: haha, jag ska ge honom ditt nummer ;)