måndag 8 februari 2010

golunch!

min Sofie och jag har varit på föreläsning nu på förmiddagen som gjorde oss alldeles sömniga. Sen satte vi oss och letade artiklar i diverse databaser vilket gjorde oss, om möjligt, ännu sömnigare. Dåsigt konstaterar Sofie att hon är sjukt trött och jag ser min chans att pop the question.

jag (nervös och beredd på totalsågning inför detta icke-produktiva förslag på aktivitet): - Ska vi sova en stund?

sofie: - Jag kan lätt sova nu. Asså, lätt.

Sen somnade vi. Sofie sittandes och jag liggandes i hennes knä. På en soffa. I lunchrummet. På Peddan. Vare sig klirrande, brötiga matautomater eller pratglada studenter kunde väcka oss. Vi sov i en timma.

Nu är vi nyvakna och ska träffa vår handledare....

...vi är sådär pigga.

2 kommentarer:

Unknown sa...

haha

Va sköna ni är

Emilia sa...

Haha! Va sött :)