torsdag 25 februari 2010

project shower

marie och Slemelie hade en konversation som de (och jag) nog trodde att de aldrig skulle behöva ha:

slemmet
: - Du, jag funderar på om vi skulle ta och duscha Charlotte idag.

marie
: - Vadå? Tycker du att hon luktar illa?

slemmet: - Nej nej. Men jag tänkte att det kanske skulle vara skönt att få duschat.

sedan utvecklades samtalet till att diskutera hur detta skulle gå till rent praktiskt grundat på deras tidigare erfarenhet inom äldreomsorgen. När jag sedan informerades om denna, något udda, konversation konstaterades att den var helt onödig. Mina två vänner meddelades att jag gärna duschade själv, men jag tackade givetvis allra ödmjukast för denna fina omtanke.

Detta kändes helt okej för alla inblandade parter.


gips skyddas bäst med en soppåse, gummiband...


...och en positiv attityd (käckhet overload).

Upp och hoppa!

det här är ändå en av bilderna med bäst skärpa på...


watch out för flygande latexben...?


Slemelie har långa armar och jag har tydligen amputerat bort halva vänsterbenet.


det är dags att sluta när man ramlar in i sina vänner och rent hållningsmässigt ser ut som en 80-årig tant i white trash-kläder.

3 kommentarer:

(Sl)emme sa...

Skönt att duschen gick så bra.

Emilia sa...

Naaw, vilka omtänksamma vänner du har :D

charlotte sa...

emilia: jaaaa. de är så snälla!