onsdag 2 december 2009

förra julen

jag har en alternativ jullåtslista på mitt Spåttifajj som jag fick från en vän till en vän. Den är fantastisk och innehåller allt från ikoner som Jussi Björling till nymodigheter som Fleet Foxes. Magiskt.

Listan gjorde entré i samma veva som pusslet åkte fram. Så där satt jag i godan ro, pusslade och kände mig som tolv år utan att skämmas. Helt plötsligt spelas en låt som jag verkligen, verkligen, VERKLIGEN kände igen. Jag kunde hela texten utantill (därav inte sagt att det är den korrekta texten) och sätter även altstämman. Stolt och förväntansfull väntar jag in refrängen eftersom jag inte för mitt liv kan komma på vilken låten är.

Det visar sig vara Wham! med Last Christmas.

Antiklimax? ja.

Pinsamt?
ja.

Något vi pratar mer om?
nej.

min vy.

1 kommentar:

Linda sa...

fiiiiiiiiiiiiiiiint!